Nors Palanga vis dar dažnai vadinama „vasaros sostine”, ji demonstruoja nuolatinį lankytojų skaičiaus augimą, kas rodo, kad kurortas tampa vis mažiau priklausomas nuo sezoniškumo.
Remiantis Palangos turizmo informacijos centro duomenimis 2023 metais Palangoje apsilankė 474.136 lietuvių, tačiau kiek iš jų atvyko paskatinti renginių, konferencijų, festivalių duomenų nėra. Nuo 2021 metų svečių iš Lietuvos skaičius išaugo 33 proc. nuo 356.292 iki 474.136 Palangos miesto savivaldybėje.
Šis ruduo Palangoje ypač gausus renginiais: be tradicinių, tokių kaip „Lūžio taškas“, „Draudimo forumas 2024“ ir „Rotariada 2024“, pirmą kartą rugsėjo 29–spalio 4 d. buvo organizuotas festivalis „Senjorų savaitė“, skirtas vyresnio amžiaus žmonėms. Jo metu koncertuose apsilankė beveik 7000 lankytojų, o edukaciniuose susitikimuose, diskusijose ir kitose meno bei sporto veiklose dalyvavo daugiau nei 10 tūkstančių dalyvių.
Siekiant parodyti kurortą ir jo galimybes ne sezono metu, lapkričio 7–8 d. Palangoje vyko verslo įmonių atstovams skirtas pažintinis vizitas „PALANGA (NE)SEZONO METU“, kurio tikslas buvo parodyti, kad renginių industrijos ekosistema nuolat keičiasi, todėl čia išties apstu naujienų, veiklų ir atradimų.
„Šis pažintinis vizitas – tai puikus renginių industrijos dalyvių iniciatyvumo ir bendruomeniškumo pavyzdys,“ – sako PLACER. LT įkūrėja Lina Nosevič. „Kartu su „Incentivus“ ir „Vanagupė“ suvienijo jėgas, kad pristatytume verslo įmonių atstovams Palangos galimybes ne sezono metu. Norėjome renginio dalyviams parodyti, kad Palanga gali būti produktyvių ir inovatyvių verslo renginių vieta bet kuriuo metų laiku,” – pabrėžė Lina Nosevič.
Apžvalginio vizito metu buvo akcentuota partnerystė, kūrybiniai aspektai ir pasitikėjimo svarba. „Ruduo, žiema, pavasaris ar vasara – kiekvienas metų laikas Palangoje turi savo žavesį, tad, siekiant sukurti vientisą renginio konceptą, tereikia kūrybinio potencialo ir patikimų partnerių. Džiaugiuosi kiekviena nauja partneryste, kuri skatina abipusį augimą, lojalumą ir tvarumą“– pridūrė “Incentivus” vadovė Audra Savickienė.
„Vanagupės“ viešbučio pardavimų vadovė Vaida Gendrolytė teigia, kad Palanga ir toliau stiprina savo pozicijas kaip ne sezono renginių vieta. Ji pažymi, kad „didėja poreikis renginiams, kurie perkelia darbo aplinką į ramias, gamtos apsuptas vietas. Tuo pačiu metu išlieka poreikis kokybiškoms konferencijų erdvėms ir maitinimo paslaugoms. Be to, organizuojant renginį Palangoje, dalyviams atsiranda galimybė papildomai susiplanuoti savaitgalį sau ar su šeima, draugais ir pasimėgauti SPA malonumais.“
Augantis Palangos potencialas kaip konferencijų, festivalių vieta jaučiamas atsižvelgiant ir į augančių Palangos savivaldybė apgyvendinimo įstaigų skaičiumi, nuo 2021 metų iki 2023 skaičius ženklus - 691 apgyvendinimo įstaiga, kai 2021 metais buvo 526. Palanga vejasi uostamiestį ir šiuo metu Palangos miesto savivaldybėje yra galimybė apgyvendinti net 23 216 svečius, o didžiausia erdvė renginiams talpina iki 2000 svečių. Palyginti su kitais Lietuvos kurortais tai daug žadančios galimybės.
Šio pažintinio vizito metu dalyviai įvertino Palangą kaip tinkamą ir konkurencingą vietą renginiams visus metus. Svarbiausi dalyviams kriterijai buvo paslaugų kokybė, veiklų balansas ir inovatyvumas. Penkių pojūčių žygis po Palangą leido dalyviams „paragauti ir patirti“, užmegzti gilesnį ryšį su gamta, kolegomis ir savimi bei įvertinti, ar tokie žygiai būtų patrauklūs jų įmonės organizuojamuose renginiuose. „Tai buvo naudinga patirtis, leidusi pamatyti, kad Palanga puikiai tinka ir intensyviam darbui, ir komandų formavimui bei išvykstamoms sesijoms ištisus metus,“ – teigė Vytautė Misiūnienė įmonės “Companial” atstovė, viena vizito dalyvių.
Palanga dar kartą įrodė, kad sezoniškumas – tik sąlyginis ribotumas. Dėl išplėtotos infrastruktūros, verslo bendruomenės partnerystės bei gamtos grožio, kurortas tampa vis patrauklesnis verslo renginiams ištisus metus.