90-mečio jubiliejų šiemet minintis Kretingos muziejus sukūrė ir visuomenei pristato prekės ženklą. Įstaigos rinkodaros ir komunikacijos veikloms skirtas grafinis simbolis atspindi išskirtinę Kretingos muziejaus ypatybę – Žiemos sodo pastato architektūros siluetą. Jo raiškai pasirinktos sodriai žalia ir ryškiai geltonos spalvos.
Ženklo vizija gimė iš diskusijų su muziejaus bendruomene. Atspirties tam ieškota istorinėje medžiagoje, muziejaus eksponatų rinkiniuose, Kretingos dvarą valdžiusių didikų giminių heraldikos simboliuose, analizuotos Lietuvos bei aplinkinių šalių muziejų patirtys, kol galiausiai buvo rastas sprendimas, sujungęs ir Kretingos dvaro istoriją, ir šiandien čia veikiančio muziejaus išskirtinumą, tikslus bei poreikius, ir šiuolaikinę dizaino raišką. Prekės ženklo idėją sukūrė kretingiškė dizainerė Eglė Urbonė, ją ištobulino grafinio dizaino agentūros „Intergrafika“ komanda.
„Ženkle matome autentišką ir visuomenėje labiausiai atpažįstamą Kretingos dvaro rūmų elementą – Žiemos sodą. Grafų Tiškevičių sumanytas ir pastatytas Žiemos sodas buvo didelis traukos objektas ir anuomet, kai čia svečius priiminėjo Tiškevičių šeimos atstovai, ir dabar, rūmus pritaikius muziejui. Nieko panašaus nei savo dydžiu, nei verte neturime nei Lietuvoje, nei aplinkinėse Baltijos šalyse. Tuo didžiuojamės ir tai akcentuojame“,– prekės ženkle užkoduotą žinią komentuoja istorikas Julius Kanarskas, Kretingos muziejaus direktoriaus pavaduotojas muziejininkystei.
Iki šiol Kretingos muziejus buvo siejamas su herbu, kurio raudoname skyde vaizduojamas grifas su kalaviju. Jis matomas ir didikų Chodkevičių giminės herbe. Herbas 2020 m. patvirtintas Lietuvos genealogijos ir heraldikos draugijos, registruotas jos Juridinių asmenų herbų registre.
„Šis simbolis niekur nedingsta. Didžiuojamės juo ir faktu, jog esame bene vienintelis muziejus Lietuvoje turintis herbą. Jis ir toliau bus naudojamas oficialiojoje raštvedyboje bei srityse, kurios dera su herbo statusu, o prekės ženklas – liberalesnis šiuolaikinės rinkodaros ir komunikacijos elementas, mums suteikia daugiau laisvės skleidžiant gerąją žinią apie Kretingos muziejų reklaminėje medžiagoje, pristatant mūsų vertes bei veiklas socialiniuose tinkluose, rengiant rinkodaros kampanijas“,– sako Kretingos muziejaus direktorius Romandas Žiubrys. Anot jo, šių laikų muziejai jau nėra vien tik konservatyvios eksponatų saugyklos ir ekspozicijos. „Konkurencinę kovą dėl lankytojų dėmesio laimi atviros, naujų, kūrybiškų bendravimo su visuomene formų ieškančios kultūros įstaigos. Tikimės, jog šiuolaikinė vizualinė raiška, naujos iniciatyvos kurs būtent tokį – atviro, įdomaus, tvirtas tradicijas ir šiandienos galimybes gebančio derinti Kretingos muziejaus įvaizdį“,– akcentavo vadovas.
2025-aisiais, jubiliejiniais, Kretingos muziejaus įkūrimo 90-mečio metais, bazinį prekės ženklo simbolį lydės skaičius 90 bei šiai progai skirtų renginių programa.