Gimnazija paminėjo Spaudos dieną

Šiandien Palangos senojoje gimnazijoje paminėta Spaudos diena. Visą dieną bibliotekoje buvo transliuojamas režisieriaus Airido Janušausko trumpametražis muzikinis filmas „Knygnešio kelias“, o jaunieji gimnazijos žurnalistai kartu su I C kl. parengė parodą „Kitu žvilgsniu“. 

Bibliotekoje filmą apie knygnešystę pristatė Gimnazijos bibliotekos vedėja Renata Sungailienė ir bibliotekininkė Jūratė Vaišvilė. 

IC kl. gimnazistai ir moksleiviai iš Ukrainos Spaudos dienai ruošėsi visą savaitę, „žaisdami“ su senais, 1995-1996 m. tekstais iš Gimnazijos spaudos archyvų – senųjų mokyklinių laikraščių. Jaunuoliai ieškojo naujų, netikėtų prasmių senuose straipsniuose, užspalvindami jiems nereikšmingas frazes, tokiu būdu išryškindami atskirus žodžius, sukūrusius visai naujus žodinius kūrinius. Šie mokinių darbai papuošė Gimnazijos sienas. 

Šią idėją gimnazistus mokanti lietuvių kalbos mokytoja Ligita Sinušienė pasisėmė iš „Tūkstantmečio mokyklos“ projekto, šiuo metu vykdomo Gimnazijoje, „Kūrybingumo mokyklos“ lektorių.

Šiandien gimnazistai savo rankose pirmą kartą laikė beveik trijų dešimtmečių senumo leidinius, kurių tekstus savitu būdu ir nagrinėjo visą savaitę. Minėdami Spaudos dieną moksleiviai vartė ir skaitė dar dabar einančio Kretingos rajono laikraščio „Pajūrio naujienos“ buvusį priedą „Mokyklos laiptai“, kurio turinį pildė būtent mūsų mokyklos tuomečiai mokiniai, bei Palangos moksleivių klubo leistą laikraštuką „Paskutinis suolas“, kurio pagrindiniai autoriai taip pat buvo tuometės Palangos 1-osios vidurinės mokyklos (dabar – Palangos senoji gimnazija) moksleiviai. 

Susipažinę su 1995-1998 m. mokykline Palangos spauda pirmokai gimnazistai pasidalijo savo įspūdžiais. Kai kurie atvirai prisipažino, kad skaityti seną laikraštį jiems buvo neįdomu, kitus vargino smulkus šriftas, tačiau daugeliui tai buvo įdomi patirtis. 

Štai įdomesni mokinių atsiliepimai:

Auksė: buvo labai įdomu paskaityti, kaip viskas buvo prieš beveik 30 metų. Buvo kalbinami nauji mokytojai, kurie iki šiol čia dirba! Dar sudomino, kad į laikraštį įdėjo pažymius, kuriuos gavo dvyliktokai per abitūros egzaminą.

Monika: šiame laikraštyje buvo daugiausia interviu iš įvairių žmonių, buvo įdomu paskaityti visų nuomones.

Gabija: labai patiko dizainas, labai daug informacijos, labai patiko istorija apie Rolandą Kazlą –viengungis. Pats laikraštis labai įdomus, nes turi daugiau įdomių pasakojimų nei dabartiniai laikraščiai.

Airida: laikraštį buvo įdomu skaityti. Keliuose lapuose tilpo, atrodo, beveik visa mokyklos istorija. Buvo ne tik mokiniu istorijų, bet ir mokytojų. Man labai patiko, kad buvo tokiu skilčių kaip „Pasitikrink žinias”, „Koks esi”, „Mokytojų apklausa” ir t.t. Taip pat buvo ir žaidimų. Man labai patiko citata laikraštyje: „Meilė-kančia, – pasakė asilas, pabučiavęs ežį.”

Domas: pastebėjau, kad laikraštyje mokiniai rašo apie save, ko dar nesu matęs.

Akvilė: man šis laikraštis sudarė įspūdį, nes labai įdomi mokinių veikla.

Elinga: skaitydama laikrašti pasijaučiau kaip senutė, bet gerąja prasme, tarsi atsisėdus virtuvėje su kavyte rankose, sausainuku ant stalo. Nelabai supratau temų, nes anksčiau buvo rašoma, ką žino, o ne ką nori sužinoti, bet vis tiek buvo įdomų paskaityti. Tai buvo lyg grįžimas laiku atgal. Ne visiškai supratau laikraštį, tačiau buvo įdomu paskaityti, kas vykdavo ankščiau, mielai paskaityčiau daugiau, tačiau tikrai ne kiekvieną dieną. Daug nesužinojau, bet buvo tikrai įdomu.

Aironas: laikraštis atrodo senas. Yra daug paveikslėlių, kai kurios raidės parašytos įdomiu šriftu, taip pat yra daug informacijos.

Viktorija: laikraštyje daug rašoma apie Palangą ir mokyklas. Galima perskaityti kitų žmonių nuomones, jų įspūdžius apie gimnaziją ir net Airijos mokyklą. Įdomiausia buvo pamatyti kryžiažodį laikraščio gale.

Deividas: labai gražiai išreikštos mintys, gražūs palyginimai prieš pagrindinius sakinius. Tačiau, kad ir kaip buvo įdomu, gramatinių klaidų netrūko.

Austėja: sužinojau, kaip greitai ir paprastai pasidaryti pusryčius; kad mokytojas, kuris nuoširdžiai myli ir gerbia vaikus, yra idealus mokytojas; mokinys, esantis arti idealo, mokosi ne dėl pažymio, bet klojasi sau pamatus tolimesniam gyvenimui.

Nojus: sužinojau, kad penktos klasės mokinė sukūrė pasaką be galo: „Varlys bailys kvarksėjo, kol lietų iškvarksėjo, kai lyti vėl pradėjo, varlys toliau kvarksėjo ir t. t.“ Tai tas buvo įdomu, nes negalvojau, kad penktokė gali sukurti, sugalvoti toki įdomų dalyką.

Martina: man patiko daug skirtingų šriftų, paveikslėlių. Lengviausiai skaitėsi trumpesni tekstai. Patiko vaikų nuomonės išreiškimas, pasakojimas apie išleistuves. 

Gimnazijos žurnalistai

09:17, gruodžio 13 d.