Jauniausias universiteto dekanas iš pajūrio: „Esu dėkingas savo mokyklai“

Paulius Drungilas šiandien užima svarbias pareigas Vilniaus universitete – jis yra Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) dekanas.

„Kretingoje gimęs ir augęs Paulius Drungilas šiandien užima svarbias pareigas Vilniaus universitete – jis yra Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) dekanas, tačiau gimtojo krašto nepamiršta ir savo darbais bando motyvuoti jaunąją kraštiečių kartą.

Prof. Pauliaus Drungilo komandos iniciatyva balandžio 29 d. Palangoje buvo suorganizuotas seminaras „Studijos ir mokslas VU Matematikos ir informatikos fakultete“, skirtas vakarų Lietuvos mokytojams ir mokiniams. Dažniausiai tokio pobūdžio renginiai vyksta didžiuosiuose šalies miestuose, ir ne visi norintys gali juose apsilankyti. MIF komandai labai svarbu užmegzti ryšį su būsimaisiais studentais, padrąsinti juos siekti mokslo, o prof. Pauliui Drungilui tai ir asmeninis įsipareigojimas įkvėpti kraštiečius drąsos matematikos studijoms. 

Seminare bendravote su moksleiviais, darbe skaitote paskaitas studentams. Ar skiriasi jaunosios kartos ir Jūsų požiūris į matematikos mokslus?

Mokykloje, jau būdamas dešimtoje klasėje, žinojau, kad norėsiu studijuoti matematiką. Kitų variantų nesvarsčiau. Daug dirbau ruošdamasis matematikos olimpiadoms, tad stodamas į Vilniaus universitetą turėjau gerus mokyklinės matematikos pagrindus. Vis tik tuo metu  miglotai suvokiau, kas yra matematikos mokslas. Tik po pirmųjų studijų metų universitete man  paaiškėjo, kiek daug šakų turi matematikos mokslas ir kaip mūsų visų kasdienybė nepastebimai persmelkta matematikos. Man sunku spręsti apie jaunosios kartos požiūrį į matematikos mokslus. Prisimindamas save mokykloje, spėju, kad mokiniai apie matematiką galvoja remdamiesi mokyklinės matematikos patirtimi.  

Kokią mokyklą esate baigęs? Kokie prisiminimai ryškiausiai įstrigę?

Esu baigęs Kretingos Simono Daukanto vidurinę mokyklą, dabar ji – progimnazija. Išlikę šilti prisiminimai apie visus mokytojus. Labiausiai esu dėkingas savo matematikos mokytojui Vytautui Narmontui. Nuo aštuntos klasės pas jį pradėjau lankyti neformalų matematikos būrelį, kuriame spręsdavome įvairiausius matematikos uždavinius. Mokytojas uždavinius spręsdavo kartu su mumis – tai buvo labai svarbu, nes galėjome gyvai stebėti matematinio samprotavimo eigą ir mokytis.  

Vienas iš didžiausių mano matematikos vedlių ir tapo jaunas matematikos mokytojas V. Narmontas. Dėl jo entuziazmo buvau pirmasis iš Kretingos ne tik patekęs į tarptautinę jaunųjų matematikų olimpiadą, bet iš jos parvežęs ir bronzos medalį. Šis žmogus suvaidino svarbų vaidmenį, kai formavosi mano požiūris, pasirinkimai. Vėliau V. Normantas parengė ne vieną medalininką. 

Kai buvau moksleivis, toks entuziastingas autoritetas paliko ne tik įspaudą prisiminimuose, bet ir pasėjo dideles ambicijas ir tikėjimą savimi. Žinodamas, kaip svarbu besiformuojančioms asmenybėms žinios, bendravimas ir autoritetai, manau, kad tokio pobūdžio renginiai, kaip šis seminaras, labai svarbūs. Jų metu galima susidaryti aiškesnį vaizdą apie matematikos ir informatikos universitetines studijas bei mokslą. Ne mažiau svarbi ir galimybė užmegzti gyvą kontaktą, įkvėpti moksleivius siekti išsilavinimo. 

Kokių praktinių patarimų galite duoti moksleiviams, kurie ruošiasi matematikos egzaminams? 

Mokytis. Matematikos neįmanoma „iškalti“, ją reikia suprasti. Tam reikia valios ir pastangų. Tad patariu spręsti kuo daugiau uždavinių. Jei koks uždavinys nepasiduoda, užsirašyti kylančius klausimus ir keliauti pas matematikos mokytoją, kad padėtų išsiaiškinti.

Kuo įdomios ir išskirtinės yra matematikos studijos MIF?

Matematikos studijų pasirinkimas mūsų fakultete yra didelis ir kinta nuo klasikinės matematikos iki duomenų mokslo. Svarbiausia tai, kad visos studijos lavina abstraktų mąstymą, kuris labai vertinamas darbo rinkoje. Mūsų fakultete yra didžiausia koncentracija produktyviausių matematikos srities mokslininkų Lietuvoje, vieninteliai Lietuvoje turime teisę vykdyti matematikos krypties doktorantūros studijas.  

Kaip manote, koks turėtų būti šiuolaikinis matematikos mokytojas? 

Svarbiausia – labai gerai išmanyti mokyklinę matematiką. Taip pat svarbu turėti suvokimą apie bendrą matematikos vaizdą, pačias svarbiausias jos šakas. Vis labiau aktualus gebėjimas prisitaikyti prie skirtingų mokinių, rasti individualų „priėjimą“ padedant mokiniui perprasti nagrinėjamą temą.

Kaip universitetas prisideda prieš iššūkių, su kuriais susiduria matematikos mokytojai, sprendimo?

Mūsų fakultete veikia Matematinio švietimo centras, vadovaujamas profesoriaus Rimo Norvaišos, kurio pagrindinė veikla – matematikos mokymo tyrimai. Šiemet planuojame pradėti priėmimą į naują studijų programą „Matematikos mokymas ir edukometrija“, kurios tikslas – ruošti matematikos mokytojus ir matematikos mokymo tyrėjus. Taip pat ruošiame kvalifikacijos kėlimo kursus matematikos mokytojams, kasmetinę konferenciją Lietuvos matematikos mokytojams, jau keletą metų vyksta profesoriaus Rimo Norvaišos organizuojamas kassavaitinis seminaras „Matematikos mokymas“, kuriame dalyvauja ne vienas matematikos mokytojas. Ateityje norėtume organizuoti matematikos vadovėlių rengimą mokykloms.